Amerika Hakkında Faydalı Bilgiler Blogu!

4 Ağustos 2013 Pazar

Amerika Vizesi Hakkında Merak Edilenler: 4.Bölüm

Ziyaretçileri bu siteye ulaştıran arama kelimelerinden derlenenler: 4. Bölüm









Niagara Şelaleleri Buffalo, New York
Amerika'da iş ayarlayan acentalar hangileridir?
Benim kendi kullandığım ve hizmetinden son derece memnun kaldığım acenta Armada Grandee'dir.Bunun dışında United Towers'ın da ismini bir çok kez duydum ancak ben kendileri ile hiç çalışmadım.


Amerika turistik vize süresi nedir?

Amerika turist vizesi kaç yıllık verilir?
Amerika turist vizeleri genellikle 3 aylık, 6 aylık, 5 yıllık ve 10 yıllık olarak verilir. Yalnız 10 yıllık turist vizesi sahibi olmak, gidip Amerika'da 10 yıl kalmak anlamına gelmiyor. Turist vizesi ile Amerika'da maksimum konaklama süresi yılda 6 aydır. Tek seferde 6 ay kalmanızı da şahsen tavsiye etmem.



Amerika'da iş bulmak için hangi bölüm okunmalı?
Bu sorunun cevabını acentalar çok daha iyi verecektir ancak, benim gözlemlediğim kadarıyla Amerika'da IT sektörüne büyük bir talep var.

Amerika'ya iki vize olur mu?
Aynı anda birden fazla geçerli Amerika vizesine sahip olunabilir mi?
Evet, aynı anda birden fazla vizeye sahip olabilirsiniz ve bu bir sorun teşkil etmez. Ancak bu durum arka arkaya vizeye girmekle değil, mesela yıllar önceden alınmış bir turist vizesine sahip iken gidip öğrenci veya çalışma vizesi almakla olur.


Amerika'da Kaçak Çalışmak Mümkün Mü?
Sadece Amerika'da değil, Dünya'nın heryerinde mümkün, ama olası bir yakalanma durumunda Amerika'da bunun sonuçlarını kaldıramazsınız. 






Amerika için yaşam masrafları nedir?
2013 yılı yaşam masrafları 1500$/ay'dır

Work and Travel vizesinin iptal edilmesi ve kaçak çalışmak

Vizeniz iptal edilmez, işvereniniz veya sponsorunuz tarafından çalışma izniniz iptal edilir. Bu durumda da size hemen ülkeden çıkmanız söylenir. Çıkmaz iseniz, vizenizin bitimine kadar kolay kolay sizi gelip alıp ülke dışına atmazlar ama vizeniz bitip de ülkeden çıktıktan sonra, bir dahaki Amerika girişleriniz veya vizelerinizde sorunlar yaşarsınız. Kaçak çalışmak konusunda bir çok şey yazmıştım bu güne kadar ve kesinlikle önermiyorum.






Evliyim, eşimin f-1 vizesi var, ben de f-1 alabilir miyim?
F-1 vizesi sahipleri SSN (Social Security Number) alabilir mi?


F-1 vizesi sahibi birisi ile evli iseniz f-2 vizesini direk verirler, yarı zamanlı okula gidebilirsiniz. Çalışma izniniz olmaz.


Eğer okulda asistanlığa kabul edilirseniz, üniversitede yarı zamanlı çalışırsınız ve SSN'e başvurabilirsiniz.


3 aylık turist vizem var, okula gidebilir miyim?

Öğrenci olmayan vizeler ile yarı zamanlı eğitim alabilirsiniz.

Oralarda biryerlerde, şuan bu blog'u okuyanlar içerisinde elbette benden iyi bilenler vardır. 
Bu adamlar niye yazmaz? 
İşte onlar da buraya yazsın, yorum yapsın. 
Desin ki bu da var bunu da yazın. 
Bana mail atsın yayınlayayım. 
Bana dediğim şuraya: fatihgork@hotmail.com 
Görüşmek üzere, 
Fatih.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder