Amerika Hakkında Faydalı Bilgiler Blogu!

25 Ocak 2013 Cuma

Amerika Turist Vizesi

Amerika herkesin gezip görmek istediği bir yer olması nedeniyle, yılda milyonlarca insan turist vizesine başvurmakta. Amerika'da turist vizeleri B1 ve B2 türü vizelerdir.




B1 vizesi
Amerika'ya iş sebebiyle yapılan ziyaretlerde verilir, bunlar:
Şirket antlaşmaları yapmak,
Konferanslara katılmak,
Araştırma yapmak vs.

B2 vizesi
Amerika'ya iş sebebiyle olmayan ziyaretlerde verilir, bunlar:
Sağlık nedeniyle yapılan ziyaretler
Eş-akraba ziyaretleri
Turistik ziyaretler vs.

Turist vizesi ile çalışamazsınız. Bu yasadışıdır. Yakalandığınız takdirde, vizeniz iptal edilecek ve bir sonraki vize başvurularınız için oldukça kötü bir izlenim bırakacaktır.

Turist vizenizi başarıyla alabilmeniz için, Türkiye ile sıkı bağlarınız olduğunu vize memuruna gösterebilmeniz gerekir. Bu nedenle iş yerinizden yazı, varsa üzerinize tapu, araç ruhsatı, banka cüzdanınız gibi belgelere destekleyici belgeler olarak ihtiyaç duyulmakta.

İş ile ilgili gerekli belgeler:
Vergi levhası,
Maaş bordrosu,
İmza sürküsü.

Maddi durum ile ilgili gerekli belgeler:
Banka hesap cüzdanı,
Bankadan alacağınız, hesabınızda ne kadar para olduğunu gösteren imzalı belge.

Kişisel belgeler ise elbette lazım olacak olan pasaportunuz ve vesikalık resim.
Ek olarak internet üzerinden form doldurarak yapacağınız başvurunuz.

Burada hesabınızda ne kadar para göstereceginiz, sıkça kafa karıştıran bir durum.
Amerika'da 1 aylık ortalama yaşam masrafı $1300 olarak kabul edilmekte. Ancak $1300 para, 1 aylık vize alabileceğiniz anlamına gelmiyor. Benim önerim en az $3000- $4000 dolar ile yapın başvurunuzu. Ayrıca Türkiye ile güçlü bağlar ve iyi bir iş alacağınız vizenin süresini uzatmakta.

Turist vizesi genelde 3 aylık, 6 aylık, 5 yıllık veya 10 yıllık olarak veriliyor. 1 yıl içerisinde ABD'de en fazla 6 ay kalabilirsiniz. Süreci sonuna kadar kullanıp 6 ay kalmak, size sonraki girişlerinizde bir olumsuzluk oluşturmaz ancak, bir dahaki gelişinizde size 6 ay boyunca nasıl ve neden kaldığınızı soracaklardır. Bu nedenle, orada çalışmadığınızı belgeleyebilmeniz için 6 aylık yaşam masrafınızı yanınızda götürmeniz veya Türkiye'den destek almış olmanız (nakit, kredi kartı vs.), ve 6 ay kalma nedeniniz ile ilgili savunmanız, sizin aklanmanız için önemli noktalardır.

Bir sonraki yazımda, vize mülakatlarında sorulabilecek potansiyel soruları yazacağım.

Oralarda biryerlerde, şuan bu blog'u okuyanlar içerisinde elbette benden iyi bilenler vardır.
Bu adamlar niye yazmaz?
İşte onlar da buraya yazsın, yorum yapsın.
Desin ki bu da var bunu da yazın. Bana mail atsın yayınlayayım.
Bana dediğim şuraya: fatihgork@hotmail.com
Görüşmek üzere,
Fatih.

22 yorum:

  1. iyi gunler yardimizin icin cok tessekkur ediyorum size bir sorum olacak mulakatta genelde hangi sorular sorulmakta sirkette calisiyorum hangi evraklari alacam hepsini yazarsaniz simdiden cok tsk ediyorum

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, sorular genellikle sizin türkiyeye olan bağlılığınızı ve amerika'da ne yapacağınızı anlamaya yönelik olacaktır.
    Bu sorular "Amerika'da ne yapacaksın" şeklinde gelebileceği gibi, "Türkiye'de dönünce neler yapmayı düşünüyorsun" şeklinde de olabilir.

    Dil okulları için gereken vize türü F-1'dir.

    YanıtlaSil
  3. selam turist vizesi için (B2) başvuracağım sistem biraz değişmiş, sizden ricam öncelik sırası nedir önce formu doldurup sonra mı ücret ödüyoruz ücreti kredi kartıyla değil de nakit ödemek istersek ne yapmalıyız ve lütfen daha anlaşılır ve daha açık bir şekilde maddeler halinde neler yapmak gerekir yazar mısınz,ilk kez gidecek olanlar için ve bilmeyenler için iyi olur,şimdiden teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Formlarda bir öncelik sırası yok, adım adım anlatımı için şu adresi ziyaret edebilirsiniz:
      http://butunbildiklerinianlat.blogspot.com/2013/09/amerika-turist-vizesi-basvurusu.html

      Nakit ödeme konusunda ise:
      Nakit ödeme
      Vize Başvuru Ücretini (MRV) nakit olarak herhangi bir Akbank şubesinden ödemek için, aşağıdaki adımları izleyin:
      Ekranın sağ üst köşesindeki ”Giriş”i siteye kayıt olmak için tıklayın ve yolculuk amacınızı seçin. Ödemenizi isteyen sayfaya geldiğinizde, Vize Başvuru Ücreti (MRV) makbuzunu yazdırmak için uygun PDF linkine tıklayın.
      Vize Başvuru Ücreti (MRV) makbuzunu herhangi bir Akbank şubesine (seçtiğiniz ülkeye göre) götürün ve Vize Başvuru Ücreti (MRV)’ni ödeyin. Makbuzun dekontunun sizde kalan kısmını ödeme yaptıktan sonra saklayın. Bu dekont işlemleri tamamlamak için gereklidir..
      Önemli Not: Ödeme esnasında aşağıdaki evrakları sunmanız istenecektir:
      Devletin çıkarttığı geçerli kimlik.
      Ödemenin işleme alınması için ödemeden sonraki iki iş günü bekleyin.
      2 iş gününden sonra, bu Web sitesine giriş yapın (bkz. Adım 1) ödeme sayfasına gelin, Vize Başvuru Ücreti (MRV) dekont sayfasında sunulan alana Vize Başvuru Ücreti (MRV) dekont numaranızı girin ve “Gönder”e tıklayın.
      Sonraki sayfa size randevunuzu seçip ayarlayabileceğiniz bir randevu takvimi açacaktır.

      Sil
    2. verdiğiniz bilgiler için çok ama çok teşekkür ederim..sorularım devam edicek ;)

      Sil
  4. merhaba B2 turist vizesi için yapılması gerekenler hakkında açıklayıcı bilgi verir misiniz?
    öncelikle formu doldururken ücret öderken ve diğer aşamalarda nelere dikkat etmek gerekir?
    teşekkürler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Turist vizesi başvurusunun adım adım anlatımı için aşağıdaki adresi ziyaret edebilirsiniz:
      http://butunbildiklerinianlat.blogspot.com/2013/09/amerika-turist-vizesi-basvurusu.html

      Sil
  5. Ben amerika vizesi için başvurdum 2 kere red aldım. Birincisinde Uçak bileti new york otel new jersey de rezervasyon yaptırmıştım. Neden New Jersey dedi. Daha ucuz olduğu için dedim red verdi.İkinci başvurumda gezi planı yapmadığınız için red verdi. Bir daha başvurayım mı ? 2 kere eşimle başvurdum. Acaba şimdi tek mi başvursam bunula ilgili nasıl yol gösterebilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Ne zaman başvurdunuz ve red aldınız?

      Sil
  6. Merhabalar, ben 2011 yılında ABD turist vizesi aldım ancak ABD'ye giriş yapmadım ama aynı yıl internship programı ile tekrar vize alarak amerikaya gittim şimdi gitmek istiyorum hala geçerli midir? Giriş, çıkış yapabilir miyim? Vizem eski pasaportumdadır ve 10 yıl geçerli yeni pasaportum vardır eski pasaportumda olan vizeyi kullanabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Eger turist vizenizin uzerine cancelled diye kase basmadilarsa gecerlidir. Seyahat ederken 2 pasaportunuzu da tasimaniz gerekir

      Sil
  7. 2 adet vizem vardı bir tanesi J1 wat vizesi diğeri turist vizesi. J1 cancelled yaptılar ama turiste yapmadılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wat vizesini ve eski pasaportu cancel ettiler degil mi? Turist vizesinin ustunde cancelld diye kase olmadikca gecerlidir

      Sil
  8. evet wat vizesini ve eski pasaportu cancel ettiler eski pasaportu delikli zımba ile sadece uçlarından deldiler ama turist vizesinin üzerinde herhangi bir cencelled yazısı veya delikli zımba yok. O halde geçerli durumda sanırım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bu durumda vizeniz gecerli, hic bir problem yok

      Sil
  9. Yardımlarınız için teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  10. Merhaba,
    Ben kısmetse eylül 2014'de gezmek amacıyla Amerika'ya gideceğim. Vizemi 2014 başında almıştım. Vize almak için uçak ve otel rezervasyonu yapmıştım ancak sonradan iptal ettirdim. Şimdiyse bir arkadaşımın arkadaşının yanında kalacağım. Daha önce iptal ettirdiğim rezervasyonlar Amerika'ya girişte sorun olur mu? Veya benden nerede kalacağıma dair bir otel rezervasyonu veya davetiye yazısı isterler mi? Bilgi verebilirseniz sevinirim.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  11. merhaba Annem 2012 yılında 10 yıllık amerika turist vizesi ile 5 ay amerikada kaldı ve sorunsuz döndü. şimdi yine gitmek istiyor. hatta uçak bileti 1 ay önce alında bu hafta uçması gerekiyor. ama bizim bir sorunumuz var. 1 aydır uğraşıyuz. bilgi aldığımız bi danışmanlık şirketi bize konsolosluğa form doldurulup verileceğini haç parası yatırılacağını ve tekrar bir mülakattan sonra onay gelirse amerikaya gidebileceğini söyledi. bizimkiler de 250 dolar yatırmışlar adama. ama günlerdir ses seda yok. 1 aydır ufak tefek sebeplerle oyanalıyouz galiba. sonradan öğrendik ki 10 yıllık turist vizesi olanlar istedikleri zaman gidiş dönüş yapıyorlarmış yılda 6 ayı geçmeyecek şekilde yani annem direkt havaalanından çıkış yapabilir mi öncesinde konsolosluğa gitmesi gerekiyor mu. yarımcı olursanız sevinirim. yoksa canım bilet yanacak :D teşekküler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,

      Gidebilir direkt, iyi yolculuklar simdiden

      Sil
  12. Merhaba..
    1 yıl içinde 6 aydan fazla Amerika'da kalınamaz demişsiniz. Çok araştırdım ama bulamıyorum. Bu söylediğinizin yasal dayanağı ile ilgili bilgi verir misiniz? Elçilik bilgi merkezi multiple giriş turist vizesine sahipseniz istediğiniz zaman gidip girişte kalış izni talep edebilirsiniz diyor, ama tabiki I-94 süresini daha önce hiç aşmamış olmak kaydıyla.

    YanıtlaSil